وبلاگ

در بارداری چقدر آب بخورم؟

همه چیز درباره دوران بارداری

در بارداری چقدر آب بخورم؟

پولک‌‌های کوچک یخ برای نیازهای سه ماهه اول شما، آبدار، سرد و کامل هستند. در بیمارستان‌‌ها اگر بیماران بعد از عمل جراحی از حالت تهوع رنج ببرند، پرستاران به آن‌‌ها پولک‌‌های یخ می‌‌دهند. شما هم می‌‌توانید بعد از استفراغ برای تسکین دادن معده خود از همین عمل استفاده کنید یا این که فقط در تمامی روز برای حفظ آب بدن خود پولک‌‌های یخ را بمکید.

همه چیز درباره دوران بارداری

آب در یک نگاه

مقدار مصرف: یک فنجان آب معمولی بطری شده     منیزیم: 1% (7/4 میلی‌‌گرم)
کالری: صفر    کلسیم: 2% (24 میلی‌‌گرم)
سدیم: (5 میلی‌‌گرم)
توجه: در آب ژنریک بطری شده هیج کالری، چربی، پروتئین، آهن، ویتامین A و ویتامین C وجود ندارد.

کم آبی بدن را با پولک‌‌های یخ جبران کنید.

نوشیدن آب در دوران بارداری خیلی خیلی مهم است و باعث می‌‌شود حال‌‌تان بهتر شود. یبوست، زایمان زودرس، خستگی و سقط جنین ممکن است در اثر کم آبی بدن ایجاد گردد. مکیدن پولک‌‌های یخ می‌تواند به شما کمک کرده احساس تهوع و کم آبی بدنتان برطرف شود. داشتن آب کافی بدن خیلی مهم است. آب مواد زاید سلول‌‌ها را دفع کرده و به کار کرد بهتر کلیه‌‌ها و کبد کمک می‌‌کند. آب همین کارها را برای کودک شما هم انجام می‌‌دهد. در دوران بارداری حجم خون بدن به طور چشمگیری افزایش یافته و برای این حجم اضافی به آب نیاز است. بدین ترتیب نیاز به آب در دوران بارداری بسیار افزایش می‌‌یابد. بعد از زایمان هم برای تولید شیر، آب خیلی مهم است.

واقعیت اثبات شده

احساس تشنگی علامت این است که بدنتان کم آب شده است.

سه راه برای مصرف آب

اغلب خانم‌‌ها می‌‌دانند که مصرف آب در دوران بارداری برای‌‌شان خیلی مهم است ولی اطمینان از این که مایعات کافی مصرف کرده‌‌اید، مشکل است. یک راه برای انجام آن مصرف پولک‌‌های یخ است. علاوه بر رفع حالت تهوع و تسکین معده بعد از استفراغ پولک‌‌های یخ در روزهای گرم یک سرگرمی و میان وعده جالب است. اگر شما هم مانند بسیاری از خانم‌‌ها فقط نوشیدن آب را دوست ندارید پولک‌‌های یخ جایگزین خوبی برای آن هستند.

آیا احساس گرسنگی نمی کنید؟

وقتی انسان حالت تهوع دارد، طبیعی است از غذا خوردن خودداری می‌‌کند ولی شما و کودک‌‌تان به آب و غذا نیاز دارید. اگر فقط به خاطر حالت تهوع نمی‌‌توانید غذا بخورید، مقداری پولک‌‌های یخی را بمکید تا هم شما را به اشتها آورده و هم معده‌‌تان را آرام نماید. وقتی بهتر شدید، آب بیشتری بنوشید تا کم آبی به وجود آمده به خاطر حالت تهوع برطرف شود. یک راه این است که یک پارچ را از مایعات مورد علاقه خود پر کرده و هر روز صبح نزدیک میز کار خود بگذارید. این کار هم به یاد شما می‌‌آورد که مایع را بنوشید و هم مقدار مایع در آن پارچ نشانگر مقدار آبی است که نوشیده‌‌اید یا تایمر موبایل خود را تنظیم کنید تا سر وقت هم مقداری از آن مایع را نوشیده و هم این که حرکتی کرده باشید.

چقدر بنوشید کافی ست؟!

خانم‌‌های باردار معمولا روزانه بین 8 تا 12 لیوان در (حدود 240cc ) آب نیاز دارند. اگر شما می‌‌خواهید می‌‌توانید این کار را با پولک‌‌های یخ انجام دهید. فقط یک لیوان را با پولک‌‌های یخ پر کرده و گاهگاهی یکی از آن‌‌ها را در دهان بگذارید. یک الیوان پولک‌‌های یخ همانند یک لیوان آب است. اگر هوا گرم باشد یا این که ورزش می‌‌کنید به مایعات بیشتری نیاز دارید. پولک‌‌های یخ در گرمای تابستان برای خانم‌‌های باردار خیلی خوب است. وقتی باردار هستید، خنک شدن برایتان کار مشکلی است لذا جویدن پولک‌‌های یخ راه خوبی برای خنک شدن است. در آب و هوای خشک مانند مناطق بیابانی، داخل وسایل نقلیه و ساختمان هم هستید، گرمای هوا باعث می‌‌شود از آب بدنتان با سرعت بیش‌‌تری کاسته شود. چگونه می‌‌توانید بفهمید آب بدنتان کم نشده است؟ بسیاری از افراد فکر می‌‌کنند چون تشنه نیستند پس آب بدنشان به اندازه کافی است ولی باید بدانیم که تشنه شدن علامت این است که آب بدنتان قبل از این کم شده است.

غذاهایی خوشمزه

چرا آب یک لیموی تازه را در آب ریخته و مصرف نمی‌‌کنید یا این که مقداری آب میوه تازه به آن نمی‌افزایید؟ از آب میوه تازه استفاده کنید نه آبمیوه‌‌هایی که از کنستانتره‌‌ها به دست می‌‌آیند در جا یخی آبمیوه تازه ریخته و منجمد کرده و میل کنید. آب میوه، شیر و بعضی از دم کرده‌‌های گیاهی هم گزینه‌های خوبی هستند مانند چای نعناع که یکی از بهترین چای‌‌های گیاهی خوب است.

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید