وبلاگ

بهترین غذاها برای سه ماه اول بارداری

همه چیز درباره دوران بارداری

بهترین غذاها برای سه ماه اول بارداری

یادتان باشد برای داشتن دوران بارداری سالم لازم نیست روزانه مقدار زیادی کالری مصرف کنید بلکه فقط روزانه به 300 کالری اضافی نیاز دارید. آن 300 کالری مصرف کودک خواهد شد و نه صرف چاق شدن شما بنابراین نباید در مورد چاق شدن به خود بسختی بدهید و به رژیم لاغری هم نباید فکر کنید. به ریسک آن نمی‌ارزد مگر این که خیلی اضافه وزن داشته باشید و حتی در این صورت باید با متخصص زنان با مامای خود مشورت کنید و کم کم لاغر شوید. رژیم لاغری در دوران بارداری اشتباه خطرناکی است. شما در زمان رژیم لاغری می‌کوشید مصرف کالری را قطع کنید و راحت‌ترین راه برای انجام این کار را قطع مصرف چربی‌ها می‌دانید. این کار می‌تواند به کمبود ویتامین‌های محلول در چربی مانند ویتامین-های A و E منجر شود که هر دو برای رشد کودک شما لازم هستند. به علاوه رژیم لاغری لبنیات را قطع می‌کنید که منبع اصلی کلسیم و ویتامین در دوران بارداری هستند. رژیم لاغری غذا خوردن سالم را سخت می‌کند. به جای آن‌ها روی غذاهای دارای کلسیم کم تمرکز کنید. و به غذاهای سالم مانند سبزیجات، لوبیا، غلات، لبنیات کم چربی و ماهی روی آورید و پس از مدتی در خواهید یافت که وزنتان هم متعادل خواهد شد.

همه چیز درباره دوران بارداری

مردم چند بار به شما می‌گویند رژیم لاغری نگیرید. آرام باشید و منتظر فرصت بمانید. بعد از زایمان وقت زیادی برای لاغر شدن وجود دارد.

 

بهترین غذاها برای سه ماهه اول

سه ماهه اول زمانی با رشد و تغییرات سریع است و شما باید با غذاهای مغذی از این رشد و تغییرات پشتیبانی کنید و در عین حال زمانی است که برای بعضی از خانم‌ها غذا خوردن مشکل است خصوصا اگر تهوع، تنفر از غذاها و استفراغ بر انتخاب نوع غذاها حاکم گردند.
خوشبختانه بسیاری از بهترین غذاهای سه ماهه اول بارداری هم مقوی بوده و هم زود هضم هستند و نیازی به توسل به نوشابه و ماءالشعیر نیست. شما می‌توانید غذاهای بی‌مزه را بخورید و قوی بمانید. بادام، شلتوک برنج، سس سیب و بلغور جو تعدادی از غذاهایی هستند که برایتان خوب بوده و زودهضم نیز می-باشند.

فولات در سه ماهه اول در رأس همه غذاها قرار داشته و باید وقتی در مورد غذاهای این دوره فکر می‌کنید آن را در بالای لیست خود یادداشت کنید. بسیاری از بهترین غذاهای سه ماهه اول دارای فولات و دیگر مواد مغذی هستند که به رشد و نمو جنین کمک می‌کنند، ولی آن‌ها نسبتا کم مزه‌اند و خوردن آن‌ها دشوار نیست. در نظرتان باشد این غذاها آغاز کارند و مصرف یک رژیم غذایی متعادل با انواع غذاها همیشه یک گزینه سالم است.

در این جا 23 نوع از بهترین غذاهای سه ماهه اول آمده است:

بادام     زنجبیل      ماهی
ماهی کولی     چیپس یخ و آب     لوبیا چیتی
سس سیب     گوشت بره     ذرت
موز     تره فرنگی     سیب‌زمینی شیرین
آب گوشت، سوپ سبزی     لیمو     ارده
شلتوک برنج     چای نعنا     ماهی تیلاپیا
پیاز کوهی     انواع غلات     هندوانه
پنیر کم چرب پاستوریزه     بلغوز جو

اجازه دهید به هر یک از این غذاها مناسب سه ماهه اول نظری انداخته و ببینیم چه چیزی باعث خوب بودن آن‌ها شده است لطفا از انجام آن‌ها نترسید حتی اگر غذاهایی مانند ماهی تیلاپیا و ارده در ادرار غذایی شما پیدا نشده‌اند به «غذاهای خوشمزه ما» نگاه کرده تا از آن‌ها لذا ببرید.

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید