وبلاگ

فواید خوردن بادام در بارداری

همه چیز درباره دوران بارداری

فواید خوردن بادام در بارداری

بادام منبع بزرگ فولات است که یکی از مهم‌‌ترین مواد غذایی سه ماهه اول است. فولات شکل طبیعی اسید فولیک است و مکمل‌‌های اسیدفولیک برای جلوگیری از نقائص مادرزادی سفارش می‌‌شوند. خوردن غذاهایی مانند بادام که دارای فولات است، می‌‌تواند باعث تقویت شما و کودک‌‌تان را شود و از یک دوره بارداری سالم پشتیبانی کند. در یک مشت بادام 10 میکروگرم فولات وجود دارد. توجه کنید که اگر دوقلو باردار باشید به فولات و اسید فولیک بیشتری نیاز دارید.

همه چیز درباره دوران بارداری

بادام در یک نگاه

مقدار 85 گرم با 20 تا 25 بادام     کلسیم 8%
کالری: 169    ویتامین A : 0%
چربی اشباع شده: 1 گرم     ویتامین :C 0%
پروتئین: 6 گرم    آهن: 5%
فیبر: 3 گرم

 

وعده‌‌ای سبک

به شایعات بی‌‌اساسی که بادام چاق‌‌کننده است توجه نکنید. مطالعه‌‌ای در مجله تغذیه بریتانیا گزارش داد که خوردن روزی دو بار 20 تا 25 بادام شما را سیر کرده و برای رسیدن به وزنی مناسب کمک می‌‌کند. وقتی این غذای بین وعدهای سیرکننده، مغذی و تقویت‌‌کننده کودک را خوردید، از انتخاب آن احساس خوبی خواهید داشت.

وزن کم کنید

تحقیقات در مورد تغذیه دوران بارداری نشان می‌‌دهد، کاهش بار گلوکز در غذا فرآیند بارداری را بهبود می‌‌بخشد. بار گلوکز عبارتی برای توصیف اثر غذا بر قند خون است. به طور کلی، غذاهایی با بار گلوکز پائین بهتر هستند (اگر چه استثنائاتی نیز وجود دارد). غذاهایی با بار گلوکز پائین مانند سبزیجات، انواع آجیل، انواع میوه‌‌ها و دانه‌‌ها مصرف‌‌شان برای بدن آسان است و غذاهای دارای بار گلوکز زیاد مانند قند، نان سفید و پوره سیب‌‌زمینی سریعا به قند تبدیل شده و قند خون را بالا می‌‌برند و بدن باید با آن مقابله کند پس خوب نیستند. تحقیقات نشان می‌‌دهد رژیم‌‌های غذایی با بار گلوکز پائین در زمان بارداری خطر ابتلاء به دیابت دوران بارداری را کاهش داده و خطر داشتن کودکی چاق را نیز کاهش می‌‌دهد. دانشمندان پیشنهاد نمی‌‌کنند که در زمان بارداری مقدار غذای خود را کاهش دهید بلکه می‌‌گویند باید غذاهای سالم-تر از جمله انواع آجیل، تخمه‌‌ها، میوه‌‌جات، سبزیجات و غذاهای کامل به جای غذاهای فرآوری شده و انواع بیسکویت‌‌های ترد و شیرینی‌‌جات را انتخاب کنید تا سلامتی کودک خود را در زمان بارداری افزایش دهید.

غذاهای خوشمزه

28 گرم مغز بادام یا یک لایه کره بادام همراه با یک قطعه میوه مانند سیب یک میان وعده بسیار عالی برای شماست. این میان وعده مورد علاقه من نیز هست. اگر کره بادام را روی ساقه کرفس هم بمالید. خوشمزه است. هر یک از این ها حدود 250 کالری بدون مشکل دارند.

آجیل مبارز

بادام منبع آنتی اکسیدان‌‌ها است که ترکیبات طبیعی بوده و به شما و کودک‌‌تان در مبارزه علیه رادیکال-های آزاد کمک می‌‌کند. یک مطالعه در کانادا نشان داد، ترکیبات پوست بادام فعالیت آنتی‌‌اکسیدانی قوی دارد. محققان مقادیر زیادی از چهار نوع مختلف گلیکوزید فلاونول را یافتند که اثر آنتی‌‌اکسیدان مثبت دارند. گلیکوزیدهای موجود در بادام با هم کار کرده و با اثر مخرب رادیکال‌‌‌‌های آزاد مبارزه می‌‌کنند و شما و کودکتان را سالم نگه می‌‌دارند.

بادام سالم نگهدارنده قلب

مطالعات نشان داده است، مصرف بادام با سلامت قلب مرتبط است. بادام کلسترول خوب خون (لیپوپروتئین با چگالی بالا یا HDL) را افزایش داده و مقدار کلسترول بد (لیپوپروتئین با چگالی پایین یا LDL را کاهش می‌‌دهد. زیرا بادام گردش خون را بهبود می‌‌بخشد و بدین ترتیب اکسیژن و مواد غذایی بیشتری می‌‌تواند به کودک شما برسد بنابراین کودک می‌‌تواند مواد ساختاری لازم برای رشد و نمو خود را دریافت کند.

یک مشت بادام

بادام یکی از آسان‌‌ترین چیزهایی است می‌‌توانید که در رژیم خود وارد کنید. می‌‌توانید یک کیسه کوچک بادام را در کیف دستی خود گذارده و به عنوان یک میان وعده آسان از گرسنگی جلوگیری کنید که این گرسنگی یکی از علل عمده تهوع در سه ماهه اول است. مقداری بادام را روی سالاد یا شیره به میان وعده بخورید یا این که آن را در مخلوط غذاها یا برشتوک آجیلی خود وارد کنید. مقداری کره بادام را امتحان کنید که خوشمزه است.

بادام هایی بخرید که رنگشان یک دست بوده و خشک و پلاسیده نیستند. بادام خام خوشمزه است ولی اگر می خواهید بو داده باشد، کوشش کنید که خشک بو داده باشند نه با روغن و اگر بسته بندی است دقت کنید که دارای شکر، مواد نگهدارنده شربت‌‌ها نباشد که همه این‌‌ها خواص این ماده را خنثی می-کنند. مغز بادام را به جای این که پوست‌‌کنده باشند با پوست بخورید که همین پوست دارای بیش‌‌ترین مواد مغذی پروتئین‌‌دهنده به کودک است اگر می‌‌خواهید مغز بادام را نگه دارید، در نظرتان باشد که هوا، گرما و رطوبت می‌‌تواند در آن تأثیر کند. بادام با پوست عمر طولانی‌‌تری دارد فقط زحمت شکستن دارد. نگه داشتن مغز بادام در یک پاکت در بسته در یخچال آن را مدت طولانی‌‌تری تازه نگه دارید. مغز بادام باید بوی خوش بادام را داشته باشد و اگر دیدید بوی تند یا زننده دارد معلوم است که خراب شده است.

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید