وبلاگ

هفته چهاردهم نوزادی

اطلاعات مهم دوران نوزادی

هفته چهاردهم نوزادی


تغذیه نوزاد  در هفته چهاردهم نوزادی

هنگامی که به فرزند خود شیر می‌دهید به او نگاه کنید، سرش را نوازش کنید و با انگشتانش بازی کنید و با او مشغول حرف زدن شوید یا برایش آواز بخوانید. مشاهده خواهید نمود که حتی در صورت پر بودن دهان به شما لبخند می‌زند.

با این کار به تحریک مغز فرزندتان کمک می‌شود و همچنین فرزندتان به خوبی با شما تعامل می‌کند.

اطلاعات مهم دوران نوزادی

خواب کودک در هفته چهاردهم نوزادی

در حوالی هفته 14، حرکات بدن شیرخوار افزایش می‌یابد و ممکن است شیرخوار در اثر تکان خوردن و لگد زدن زیاد، از قنداق خود خارج شود. بنابراین می‌توانید با توجه به این مرحله انتقالی، از این پس، به جای قنداق، از لباس خواب مناسب فصل برای فرزند خود استفاده کنید. کمترین لباس لازم برای کودک را به او بپوشانید و از گرم کردن زیاد او اجتناب نمایید.

بازی با نوزاد

اگر فرزندتان شنیدن موسیقی را دوست دارد از سبک‌های مختلف موسیقی استفاده کنید و فقط نوع آن را به موسیقی کلاسیک و نظایر آن محدود ننمایید. پخش موسیقی در اتومبیل برای کودک موجب آرامش او می‌شود. همچنین می‌توان در زمان شنیدن موسیقی با فرزند خود بازی کنید.

نکته ممکن است در این روزها، وضعیت اجابت مزاج فرزند شما تغییر کرده باشد و به شکل روزی یک بار یا یک روز در میان روی دهد که کاملاً طبیعی است. حتی بعضی از شیرخواران در این سنین، هرچند روز یک بار اجابت مزاج دارند. این موضوع فقط هنگامی اهمیت پیدا می‌کند که مدفوع شیرخوار سفت باشد و به سختی خارج شود. در صورتی که تصور می‌کنید فرزندتان دچار یبوست است او را به نزد پزشک متخصص کودکان ببرید.

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید