وبلاگ

هفته دوم نوزادی

اطلاعات مهم دوران نوزادی

هفته دوم نوزادی


تغذیه هفته دوم نوزادی

در این هفته، ممکن است هنوز کودک به ویژه در ساعات روز، در بین هر بار شیر خوردن برای مدت طولانی نخوابد ولی به تدریج این مدت افزایش پیدا می‌کند. اگر نوزاد شما در بین هر بار شیر خوردن بیش از 4 یا 5 ساعت می‌خوابد باید او را برای تغذیه بیدار کنید، به خصوص اگر نوزاد به خوبی افزایش وزن پیدا نمی‌کند. وقتی الگوی افزایش وزن نوزاد به حالت خوب و صحیح درآمد می‌توانید او را برای خوردن شیر بیدار نکنید.

اطلاعات مهم دوران نوزادی

بازی های هفته دوم نوزادی

بهترین بازی نوزاد در این مرحله، نگه داشتن نوزاد در بغل و صحبت کردن با او یا آواز خواندن برای او است. به خاطر داشته باشید که در این سن، نوزاد از فاصلهٔ 3/20 تا 5/30 سانتی‌متری بهترین دید را دارد. هنگامی که نوزاد در مرحلهٔ هوشیار آرام است آسان‌تر می‌توان توجه او را جلب نمود. کتابی را انتخاب کنید و هر روز برای نوزاد بخوانید. نوزادان در اثر شنیدن مکرر، کلمات را یاد می‌گیرند.

خواب نوزاد در هفته دوم نوزادی

بعضی از نوزادان، بیشتر از نوزادان دیگر می‌خوابند. مقدار خواب برخی از نوزادان ممکن است به دلیل خوردن شیر مادری که دارو مصرف می‌کند بیشتر باشد. به تدریج، با پردازش داروها در بدن نوزاد، ممکن است مقدار خواب نوزاد کمتر شود. ممکن است از این هفته، متوجه شوید که مقدار خواب نوزاد، کمتر از قبل شده است و این، به شما امکان می‌دهد تا با نوزاد بازی کنید.

بیدار شدن در طول شب، بخش مهمی از زندگی نوزاد است. چنان چه نوزاد برای به خواب رفتن در شب دچار مشکل اتس یا بیش از حدود 2 ساعت، در هنگام شب به طور مداوم بیدار می‌ماند سعی کنید راهی برای کمک به او پیدا نمایید.

توصیه می‌شود نوزاد را در چند ماه اول زندگی در اتاق خودتان بخوابانید زیرا در این صورت می‌توانید سریع‌تر نسبت به نیازهای نوزاد در طول شب پاسخ دهید و در نتیجه، نوزاد کمتر بیدار می‌ماند و هر دوی شما خواهید توانست بیشتر بخوابید. همچنین خوابیدنِ نوزاد در نزدیکی مادر موجب می‌شود چرخهٔ خواب نوزاد و مادر با یکدیگر همزمان شود و هر دو بتوانند راحت‌تر بخوابد.

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید