وبلاگ

هفته هفتم نوزادی

اطلاعات مهم دوران نوزادی

هفته هفتم نوزادی


تغذیه نوزاد در هفته هفتم نوزادی

بعضی از شیرخواران، دمای خاصی از شیر را برای خوردن ترجیح می‌دهند، مثلاً ممکن است شیری را که حرارتش به اندازهٔ دمای اتاق رسیده دوست داشته باشند. تمام کارخانه‌های سازنده شیرخشک باید دستورالعمل‌های آژانس‌های ناظر، مانند FDA و CDC را رعایت کنند.

اطلاعات مهم دوران نوزادی

بازی با نوزاد درهفته هفتم نوزادی

با این که فرزندتان حرکت کردن را دوست دارد ولی هنوز نمی‌تواند به طور کامل تمام قسمت‌های بدن خود را حرکت دهد. فرزند خود را در آغوش بگیرید و یا روی پتویی بر زمین بخوابانید و بازوهایش را در دست‌های خود بگیرید و آنها را به آرامی به بالای سرش ببرید و شروع به حرف زدن یا آواز خواندن برای او نمایش دهید

می‌توانید بازوهای کودک را بر روی سینه‌اش قرار دهید. ابتدا این کار را با بازوی راست و سپس با بازوی چپ فرزند خود انجام دهید. این کار باید آهسته و به نرمی انجام شود. می‌توانید این کار را با پاهای فرزندتان تکرار نمایید.

خواب نوزاد در هفته هفتم نوزادی

حال که فرزندتان در حال بزرگتر شدن است باید یاد بگیرد که چگونه خودش به خواب رود. این فرایند باید به آرامی آغاز شود. وقتی احساس می‌کنید زمان خوابیدن فرزندتان آغاز شده است بلافاصله او را در بسترش قرار دهید. چنان چه فرزندتان گریه می‌کند یا نسبت به خوابیدن مقاومت نشان می‌دهد، آماده نیست به تنهایی به خواب برود.

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید