وبلاگ

هفته دوازدهم نوزادی

اطلاعات مهم دوران نوزادی

هفته دوازدهم نوزادی


تغذیه کودک در هفته دوازدهم نوزادی

با توجه به این که فرزند شما در حال رشد است ممکن است در این هفته نیز به شکل جهشی مقدار بیشتری شیر بخورد و مدت زمان طولانی‌تری نیز برای شیردهی به او مورد نیاز باشد که نتیجه آن، افزایش توانایی‌های جسمی و ذهنی فرزندتان خواهد بود.

چنان چه این افزایش جهشی خوردن شیر پس از 48 تا 72 ساعت برطرف نشد یا به حد نزدیک به معمول نرسید، می‌توانید از پزشک متخصص کودکان یا تغذیه کمک بگیرید.

اطلاعات مهم دوران نوزادی

بازی با نوزاد

یکی از وسایل مناسب برای این مرحله، صندلی‌هایی هستند که با حرکت کودک، حرکت می‌کنند و در قسمت جلوی بسیاری از آنها، اسباب‌بازی‌هایی هم نصب شده است. اسباب‌بازی‌هایی هم که در بالای تخت کودک آویزان می‌شوند بسیار مورد علاقه بچه‌ها هستند. آینه، بهترین دوست بچه‌های شیرخوار است. می‌توانید با قرار دادن آینه سه پایه کوچک مخصوص بچه‌ها بر روی زمین یا گذاشتن آینه نرم دارای قاب پارچه‌ای در بستر فرزند خود موجب شادی و سرگرمی او شوید. احتمالاً فرزند شما زمان زیادی را به نگاه کردن به تصویر خود و غان و غون کردن در مقابل آن خواهد گذراند، بدون آن‌که بداند این تصویر در واقع، چهرهٔ خود او است!

خواب کودکان

گوش دادن به یک موسیقی آرامش‌بخش، مثل موسیقی کلاسیک یا لالایی می‌تواند موجب آرامش و به خواب رفتن فرزندتان شود. همچنین می‌توانید از صداهای طبیعت برای آرام کردن فرزند خود استفاده کنید.

نکته در نزدیکی شیرخواران و بچه‌های کوچک سیگار نکشید.

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید