وبلاگ

ویژگی های مهم پزشک و متخصص زایمان

دوران بارداری

ویژگی های مهم پزشک و متخصص زایمان

متخصص زایمان دارای چه ویژگی هایی است؟ متخصص زایمان پزشکی حرفه‌‌ای و تعلیم‌‌دیده در زمینه‌‌ی مشکلات و پیچیدگی‌‌های زایمان و وضع-حمل است. اگر در طول مدت بارداری به بیمارستان، پزشک عمومی یا ماما مراجعه کنید، معمولا متخصص مشاوره را هم به شما معرفی می‌‌کنند تا در صورت نیاز، به او مراجعه کنید. اگر در طول مدت بارداری مشکلی برای شما به‌‌وجود بیاید، باید با این متخصص تماس بگیرید. در صورتی که بارداری‌‌تان بی‌‌مشکل باشد، شاید اصلا نیازی به پزشک متخصص نباشد. در صورت بروز مشکل به بیمارستان مراجعه کنید، اگر این زمان خارج از زمان کاری معمول باشد، ابتدا تحت مراقبت تیم پرستاران قرار می‌‌گیرید و در اسرع وقت پزشک متخصص زایمان شما را معاینه می‌‌کند.

این حق شماست که وقتی برای معاینات مستمر پیش از زایمان، به ماما یا پزشک عمومی در بیمارستان مراجعه می‌‌کنید، با پزشک متخصص زایمان بیمارستان نیز آشنا شوید. بنابراین اگر می-خواهید پزشک متخصص را هم ببینید،  فقط کافی است درخواست کنید و وقت بگیرید.

دوران بارداری

پزشک فوق تخصص زنان و زایمان

این پزشک یک متخصص زایمان است که در زمینه‌‌ی بارداری‌‌های پر خطر تخصص دارد. اگر به درمان‌‌های ویژه در طول دوران بارداری نیاز داشته باشید، باید زیر نظر یک فوق‌‌متخصص زنان و زایمان قرار بگیرید. ممکن است مطب یا بیمارستان محل خدمت یکی از بهترین متخصصان این رشته، از منزل شما دور باشد، اما تمام امکانات لازم برای کمک به شما در آنجا داشته باشد.

پزشک متخصص کودکان و نوزادان

تخصص این پزشک در زمینه‌‌ی مراقبت از نوزادان و کودکان بیمار است. اگر نوزادتان پس از تولد نیاز به تنفس مصنوعی داشته باشد و درست بعد ار زایمان احتیاج به معاینه پیدا کند، تمامی این کارها را یک متخصص اطفال انجام می‌‌دهد. اغلب، نوزادان پس از زایمان و قبل از ترک بیمارستان از سوی پزشک متخصص اطفال معاینه می‌‌شود و اگر مشکل خاصی نباشد، گاهی پزشک عمومی این کار را انجام می‌‌دهد.

مددکار بهداشت 

این افراد، پرستاران مراکز بهداشت‌‌اند که در زمینه‌‌ی مراقبت از کودکان زیر 5 سال دوره‌‌دیده‌‌اند. مددکارها معمولا به‌‌صورت جمعی در مراکز بهداشت و بهداری‌‌ها یا زیر نظر پزشک عمومی کار می-کنند. نوزاد را باید 2 تا 4 هفته پس از تولد مرتب به این مراکز برده تا مورد معاینه قرار گیرد. پس از آن هم رشد وزنی، قدی و حرکتی نوزاد تا یک سالگی بررسی می‌‌شود و گاهی این معاینات در مطب پزشک عمومی یا اطفال انجام می‌‌شود. مددکار بهداشت همچنین منبع باارزشی برای ارائه‌‌ی اطلاعات در مورد نوزاد است.

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید